Vores hverdag

Lørslev Friskole & Børnecenter blev i 2011 oprettet af en gruppe forældre efter Hjørring Kommune lukkede både skole og børnehaven i byen. Siden da har vi fundet vores egen – og helt klart bedre måde at lave skole og børnehave på, og det vi først og fremmest ønsker er at skabe trygge rammer, hvor børnene i et trygt fællesskab trives, lærer og leger.

Vi tilbyder IKKE store klasser på 28, men har aldersblandet undervisning på mindre hold, hvor der er plads og tid til, at det enkelte barn kan udvikle sig både fagligt og socialt. Vi mødes hver dag til fælles morgensamling, og vi holder meget af, at vise børnene værdierne af et forpligtende fællesskab samt respekten for forskelligheder.

Vi udfordrer børnene fagligt, der hvor de er, men lader dem også ind imellem stå lidt på tæer! Endvidere vægter vi det praktisk-musiske og giver god plads til barnets kreative udvikling.

Hos os afsluttes 9. klasse med afgangsprøven.

Vi tilbyder heller IKKE lange skoledage, da vi mener, børnene har behov for en fri tid til leg og sociale relationer. Efter endt skoledag kan børnene gå i SFO/Klub – (0.-9. klasse) hvor nærværende voksne sørger for en god eftermiddag med aktiviteter, snak og hygge.

Elevråd

I arbejdet med at forberede eleverne til at være medborgere i et demokratisk samfund er der blandt andet dannet et elevråd på Lørslev Friskole.
Elevrådet arbejder på at gøre skolen til et endnu bedre sted at være, har fokus på blandt andet frikvarteraktiviteter, skolearrangementer, indretning af legearealer, trivsel og social adfærd.
Elevrådet har mulighed for at deltage i læremøder samt bestyrelsesmøder med egne punkter, og ved punkter med særlig interesse for dem.

Antimobbestrategi

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?
Reload Reload document
| Open Open in new tab