SFO & Klub

Åbningstider

Fritteren (SFO, 0.-3. kl.) og klubben (4.-9. kl.) har i morgentimerne åbent fra kl. 06.30 og til skolen starter kl.08.15, hvorefter der igen er åbent, når børnene har fri fra skole og frem til kl. 16.30 fredag dog kl.16.00.

For fritter-børnene er der mulighed for pasning i alle skoleferier, dog undtaget uge 29-30 i sommerferien, hvor hele Mariehuset er ferielukket.

• Morgen 6:30 - 8:25
  • Eftermiddag Fri - 16:30
  • Fredag eftermiddag Fri - 16:00

Goddag og farvel

Når børnene er i fritter og klub, er de under vores tilsyn, det er derfor vigtigt, at børnene kommer og siger goddag, samt krydser sig ind, når de kommer. Det er ligeledes vigtigt, at jeres barn kommer og siger farvel samt krydser sig ud, når barnet skal hjem. Skal jeres barn med bus eller selv gå hjem, hjælper vi gerne med at sende barnet af sted, hvis vi har fået besked herom. Holder jeres barn fri, vil vi gerne have besked.

Madordning

Vi har en obligatorisk madordning, som opkræves sammen med forældrebetalingen. Ofte hjælper børnene til med at lave maden, finde tallerkner el.lign. I ferierne skal jeres barn have madpakke med til hele dagen.

Lidt om hverdagen

I hverdagen prioriterer vi højt, at det er børnenes ønsker og ideer, der er på dagsordenen. Dermed er børnene selv med til at skabe og forme egen fritid. Ofte spilles der bold i gymnastiksalen, leges med LEGO, spilles brætspil eller arbejdes med kreative ting. Ind imellem har vi også ture ud af huset på programmet. Det kan være cykelture, byture til Hjørring eller lignende.

Vi har en helt klar mobilpolitik. Vi bruger den frie tid til at lege, være kreative, spille spil, hygge og snakke, så mobiler og tablets skal være i tasken, medmindre andet er aftalt med de voksne.